ravenpl
Administrator
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:18, 06 Maj 2007 Temat postu: Tłumaczenie instrukcji do SGW |
|
|
www dot stargatewars dot com <- jakby ktoś zapomniał ;]
Oto część instrukcji do naszej kochanej gry
Tłumaczenie nie uwzględnia ostatnich update-ów ale zarys wystarczy.
W razie pytań piszcie
Ten post będzie edytowany w miarę postępów
ZASADY:
1. Tylko jedno konto na osobę, na serwer
2. Brak automatyki, makr, skryptów albo innych "nieludzkich" działań na koncie
3. Brak dzielenia się albo oddawania konta innym osobom
4. Nie wolno logować się na konta innych
5. Próby włamania się na konto, do gry, albo inne próby spowolnienia lub przerwania gry są z założenia nielegalna (zabronione)
6. Używanie błędów/furtek dowolnego rodzaju lub znanie i nie raportowanie błędów jest nielegalne/zabronione
7. Rozsyłanie (spam) twojego linka rekrutacji lub czegokolwiek związanego z naszą (SGW) domeną lub nazwą jest nielegalne. Dziel się tą stroną/reklamuj ją (SGW) ale bądź odpowiedzialny
8. W nazwie użytkownika/"nazywalnych" broniach i statkach nie wolo używać profanacji (jakiejkolwiek), w żadnym innym miejscu gry również
9. Jakiekolwiek złamanie zasad może skutkować: upomnieniem/karą, zawieszeniem (konta), banowaniem (konta/użytkownika), kasowaniem konta, lub banowaniem całego ISP (Internet Service Prodvider= u nas TPSA, CHELLO etc... !!!)
Użytkownicy mają możliwość wyboru jednej z czterech podstawowych ras w SGW. mogą wybrać (alfabetycznie ang.): Asgard (ufoludki:), Goa`uld (pasożyty), Raplikatory (maszyny) albo Tau`ri (ludzie) ((btw. polecam obejrzenia pierwszych 6 serii SGW aby dowiedzieć się więcej o rasach występujących w grze:) ))
Każda rasa ma (jakąś) przewagę prowadzącą do różnej strategii gry. Rasy są równe pod względem "grywalności" i możliwości podnoszenia "poziomów" - jeżeli używasz swoich zdolności mądrze
Możesz zmienić swoją rasę w każdej chwili, ale wiąże się to z ceną (poczytaj sekcję"Dodatkowe opcje konta") <- to chwilę potrwa... na samym końcu
ASGARD: dużo silniejszy w obronie (defence)/ trochę słabszy w ataku (attack)
GOA`ULD: zwiększony przychód (kasa:)/ wyrównany atak/obrona i wywiad (covert)
REPLIKATRORY: dużo silniejsze w wywiadzie/wyrównany atak i obrona
TAU`RI: dużo silniejszy atak/słabsza obrona (ja gram ludźmi, sorki za uprzedzenia:)
UWAGA: po ascendncji ("wniebowstąpienie" :}) (spr. sekcję "ascendencja") gracze przechodzą na "wyższą" rasę bazującą na ich obecnej, z innymi broniami, bonusami i zdolnościami.
Gra jest "turowa", każda tura wypada co 30 min.
W każdej turze produkujesz określoną ilość "waluty" nazywaną Naqadah (NAQ) oraz "niewytrenowanych" jednostek (UU/ Unit Production)
Możesz użyć NAQ do wszystkiego: od szkolenia oddziałów do poprawienia technologii albo kupowania broni.
Musisz jej (kasy) bronić, ponieważ im więcej naq posiadasz, tym bardziej prawdopodobne, że ktoś cię zaatakuje żeby ci ją odebrać!
Podczas gry, może użyć swoich "tur" aby zaatakować innych graczy i odebrać im ich naq
Jednostki (oddziały) niewytrenowane "są brane" z Twojego UP (Unit Production - produkcja jednostek, bodaj najważniejszy współczynnik w który warto inwestować), generuje on mały przychód (naq) ale przede wszystkim jest możliwy do wytrenowania w różne typy jednostek dostępne w grze (zobacz sekcja TRENING). Jednostki (wszystkie) są podstawowym czynnikiem wzrostu Twojego świata, powinny być więc pierwszoplanowym celem Twoich starań na początku gry.
Inną częścią gry jest rekrutacja innych graczy na Twoich oficerów (podwładnych), dołączenia do dowódcy (commander), oraz dołączenia do sojuszu (alliance) lub stworzenie go. Te relacje wewn. gry bogą być kluczem do Twojego przetrwania, możesz też zaryzykować bycie "samotnym wilkiem". Każda opcja/możliwość daje inne korzyści, przewagi i "osłabienia", opisane dokładnie poniżej.
Kiedy zaczynasz, jest kilka rzeczy do zrobienia, i kilka dróg do rozwoju Twojego kota. Kiedy opcje są nieliczne, prosta lecz efektywna strategia jest ti opisana (ciekawe...). Z Twoimi kilkoma jednostkami zapewne zechcesz wytrenować co najmniej jednego górnika (miner), i jednego atakującego (attacker) (albo kupić najemnika (merc)). Będziesz potrzebował co najmniej jednej broni - kup na co Cię stać po wytrenowaniu jednostki. Jeden szpieg (spy) będzie również pomocny, choć nie koniczny. Teraz - potrzebujesz kasy (serio?). Wybranie opcji atak (attack) pokazuje Ci dostępne cele od których możesz zdobyć naq- im więcej widzisz, tym lepiej. Możesz go najpierw szpiegować, żeby sprawdzić jak mocną ma obronę i czy masz mocniejszy atak, lub możesz zaatakować 1 turą żeby go sprawdzić, i zobaczyć czy możesz wygrać (UWAGA! udany zwiad (spy) nie pokazuje się szpiegowanemu! Atak zawsze jest widoczny i musisz liczyć się z ew, odwetem!- czemu tego tu nie napisali to nie wiem). Jeżeli możesz wygrać, użyj pełnych 15 tur żeby zabrać mu całe naq. Mając naq najpierw powinieneś naprawić swoją broń a resztę (lub prawie wszystko) zainwestować w UP żeby zwiększyć tępo swojego rozwoju. To podstawa. Możesz (dodatkowo) zainwestować więcej w broń, kopalnie lub atak. Poprawiaj swoją technologię jak tylko możesz, oraz (jak już bez problemu zdobywasz naq) możesz zwiększać swoje poziomy wywiadu (covert).
Jeżeli znajdziesz dobrego komendanta (commander) wyższego w rankingu od Ciebie, wspomoże Cię on kasą (i być może inną pomocą) - możesz naleźć ludzi szukających oficerów na forum (taaa, zwłaszcza tu:), albo po protu klikając 'make this user my commander' (najpierw lepiej sprawdzić kto to, bo można trafić na wała co nić nie zrobi żeby Ci pomóc- kasa leci z automatu, ale nie to najważniejsze, nie?). Stowarzyszenie (alliance) może również pomóc, ale oba (all i comm) są absolutnie dowolne.
Jak już będziesz miał dość górników aby łatwo nie wydać całej gotówki, zacznij budować obronę i więcej wywiadu aby zapobiec/obronić się przed łatwym sabotażem/atakiem.
Jak już wykonasz powyższe kilka razy, jesteś na dobrej drodze!
Interfejs gry jest położone z lewej strony ekrau w całe grze, oprócz strony głównej. Wygląd różni się w zależności od rasy, ale funkce są te same,
W interfejsie zawarte są podstawowe informacje i funkcje
GAME TIME: uniwersalny, oficjalny czas gry SGW. Użyteczny przy ustalaniu wspólnego czasu (działania?) we wspólnocie międzynarodowej (lub np. kiedy wróci Twój statek)
RANK: to twój łączny wynik. Rank jest średnią wyników Twoich czterech głównych współczynników (atak/obrona/wywiad/statek) porównywany ze średnią innych graczy. Najprostszym sposobem wspinania się jest posiadanie wyników wszystkich współczynników na podobnym poziomie, najprostszym sposobem spadku jest "wyzerowanie' jednego lub kilku współczynników.
TURNS: jak dużo tur ataku masz do użycia. Atak zabiera od 1 do 15 tur. Im więcej tur użyjesz tym większa nagroda i wyrządzone szkody.
NAQUADACH: zawsze widoczna ilość naq posiadana na koncie. Ta ilość naq może Ci być zabrana w wyniku udanego ataku.
VALUT albo BANK: to "ukryte" zapasy naq które nie mogą być zabrane przy ataku. Ten przycisk przenosi Cie do banku gdzie możesz złożyć lub wybrać złożone naq. Bank zawsze pobiera 5% od transakcji. Typ skrytki zależy od rasy, ale pojemność jest taka sama. Ban może pomieścić wartość 1.5 dnia (tury) Twojego "naturalnego" przychodu. Nie można liczyć bonusów od off/comm wydatków na obronę lub podwładnych ale można liczyć bonus od rasy (tylko goua`uld ma:).
NEXT TUN: kiedy przypada następna tura
MESSAGES: pokazuje jak dużo masz wiadomości w grze. Przycisk uaktywnia wewn, pocztę gdzie możesz czytać, kasować i odpowiadać na wiadomości. Żeby wysłać wiadomość możesz użyć przycisków "RANIKNG" albo "ATTACK" aby znaleźć gracza do którego chcesz napisać. Jeżeli otrzymasz wiadomość która ci się nie podoba (???) możesz wpisać nadawcę na "czarną listę" (blacklist) i nie otrzymywać od niego więcej informacji. Jeżeli gracz otrzyma za dużo "blacklist" alarmuje to administrację gry i sprawdzają, czy wiadomości przesyłanie nie są obraźliwe i/lub czy nie są zagorzeniem dla graczy (co jest zabronione)- może to skutkować zablokowaniem możliwości wysyłania wiadomości lub blokowaniem konta. Uwaga: masz możliwość wysłania max 50 wiadomości dziennie.
Centrum dowodzenia lub "baza" jest stroną którą widzisz zaraz po zalogowaniu lub gdy klikniesz przycisk "CC". Wyświetlane jest statystyka Twojego konta. CC jest podzielone na 3 części: informacje o użytkowniku, zdolności wojskowe/ranking i personel.
Informacje o użytkowniku - wyświetlane są informacje o Twoim koncie, dowódcy, technologie które zakupiłeś, bieżące statystyki: UP, NAQ, przychód na turę, łączną liczbę dostępnych tur ataku. Poniżej tych danych podano w jakim sojuszu jesteś (lub właśnie się przyłączasz) oraz listę oficerów pod Twoją komendą.
Zdolności militarne: sekcja jest podzielona na 5 części podających aktualne punkty i ranking: atak, obrona, wywiad, statek oraz punkty chwały. Obok każdej wartości jest podany ranking porównawczy z całą resztą grających. (tu wyjaśnienie skrótów... nie trzeba tłumaczyć)
Punkty chwały są używane do policzenia możliwości asendencji.
W sekcji "obliczenia" jest (będzie:) podane jak naliczane są poszczególne punkty.
Personel: wyświetlany jest skład osobowy Twojej armii. Podaje łączną ilość Twoich wojsk ataku, obrony i niewyszkolonych oraz najemników, szpiegów (agentów wywiadu i kontrwywiadu), oraz personel produkcyjny: górnicy/lifers (!!! jak przetłumaczyć "lifers????). Są dwa stopnie wojsk ataku i obrony - jeden potężniejszy od drugiego (serio?. Nazwy twoich wojsk różnią się w zależności od Twojej rasy i są podane poniżej. Zobacz sekcję "trening" aby sprawdzić dokładny opis każdej z jednostek, i tabelę poniżej podającą podstawowe jednostki każdej z ras:
to będzie ładna tabelka jak przerobię na HTML jakoś... na razie zobacz w oryginale btw. po zrobieniu całości powstanie jeden post z całości, tak jak to jest w oryginale (mam nadzieje, ale kto to zrobi???
Dodatkowe opcje konta/pozostałe:
Wesprzyj ten serwer/UPGRADE - ta opcja pozwala zdobyć "status dobroczyńcy" (SS), co otwiera kilka nowych funkcji w grze. ochrona przed atakiem (Pakt Planet Chronionych "PPT") i inne bonusy są tu dostępne, za prawdziwe $$$. Bonusy/funkcje za wsparcie serwera są tak dobrane, aby nie zagwarantować wygranej. Nie jest więc wymagane aby płacić aby mieć dobre wyniki (... dobry sojusz i oficer wystarczy, nie? . Kliknięcie na tą opcje wyświetla wszystkie dostępne pakiety wraz z ich ceną
Zmień e-mail/hasło/tryb wakacji: tu możesz zmienić swój e-mail i hasło. Zmiana adresu automatycznie zmienia Twoje hasło które zostaje Ci wysłane na nowy adres. Bądź PEWIEN że wpisuje prawidłowy adres, albo nie będziesz mógł się ponownie zalogować. Zmiana hasła jest polecana co pewien okres czasu w celach bezpieczeństwa. (... bla, bla... wiadomo)
Tryb wakacji: to możesz zamrozić swoje konto na min. 2 dni (brak max) - Twoje konto "zamarza". Nikt nie może Cię zaatakować, nie masz żadnych dochodów, nic się nie zmienia na Twoim koncie. Zauważ, ze PPT jest liczony w czasie rzeczywistym (realnym) a nie w czasie gry. Wieć jeśli wykupisz PPT i zamrozisz konto, PPT będzie nadal trwać pomimo zamrożenia konta.
Zmień nazwę gracza: wiadomo. Uwaga: standardowo masz ograniczoną (do 3!) możliwość zmiany nazwy gracza. Po wyczerpaniu limitu zmian nie będziesz już mógł zmienić nazwy.
Zmień rasę: tu również masz ograniczenie ilości zmian. Zmiana rasy jest również kosztowna (operacja, rehabilitacja, etc.. ;]) - tracisz wszystkie upgrade technologii, wszystkie "wyższe" wytrenowane jednostki, zawartość "banku", wszystkich agentów, całe uzbrojenie. Zatrzymujesz niewytrenowanych, poziomy wywiadu, UP. Więcej informacji po kliknięciu na tą opcję (ktoś kiedyś się zdecydował na lobotomię czołową??? brzmi podobnie;] )
Skasuj konto: wiadomo. Używaj mądrze :DDD
Rekrutacja: dostajesz unikalny link do użytku. Gdy ktoś go użyje (oraz poda wyświetlony numer zabezpieczający), dostaniesz niewytrenowane jednostki. Będzie też możliwość zarejestrowanie się w grze, z tobą jako komendantem. Jeżeli się zarejestruje dostaniesz więcej UU i zarejestrowanego jako oficera. Jest ograniczenie 50 klików na dzień. Więc: nie rozdawaj tego linku - używaj go mądrze.
Poziom alarmu (DEFCON - to wskaźnik jak bardzo boisz się sabotażu i szpiegów. Poziomy reprezentują 10/20/40/70% wzrost Twojej uwagi za równy spadek Twoich wpływów. Obok wzrostu Twoich zdolności obronnych masz dodatkowo odpowiednią szansę dowiedzieć się, kto Cie szpiegował lub sabotował nawet w przypadku powodzenia tych akcji (normalnie udana akcja oznacza że nie wiesz, kto cię szpiegował/sabotował)
Sojusze: Ten przycisk pokazuje listę sojuszy. To możesz zobaczyć: kto akceptuje przyjęcie nowych członków; posortować sojusze wg liczby człoków, siły, nazwy itd.; dołączyć do sojuszu; stworzyć sojusz (jeżeli jusz w jakimś nie jesteś); opuścić sojusz. Jeżeli jesteś "właścicielem" sojuszu, możesz kliknąc na nazwę swojego sojuszu aby przejść do opcji sojuszu np. akceptowanie nowych członków, zapraszać nowych, wyrzucać, wysyłać wiadomości do sojuszu etc.
% Income to Officers (wydatek na oficerów): Jeżeli jesteś comendantem, możesz dać konkretny % swojego przychodu swoim oficerom. Ustalony % (max 30) jest równo dzielony pomiędzy Twoich oficerów. Ustala to również, jak dużo dodatkowej produkcji UP dostaniesz (w odróżnieniu od kasy, to nie pomniejsza UP podkomendnych - to jeden z powodów dla których warto być w grupie)
Accept New Officers: Ten znacznik ustala, czy chcesz akceptować nowych oficerów. Jeżeli jesteś zadowolony ze swojej obecjen sytuacji off/comm możesz NIE chcieć nowych oficerów. Jeżeli nie akceptujesz nowych oficerów opcja "niech ten użytkownik będzie moim komendanetm" na stronie statystyk (po kliknięciu na nazwę użytkownika) nie pojawi się.
Zobacz sekcję kalkulacji żeby policzyć, ile przychodu/wydatków możesz oczekiwać od oficerów/komendantów.
Atak
Ta opcja przenosi cię do ekranu rankingu, startując od graczy z rankiem zbliżonym o twojego. Możesz przeszukiwać tutaj graczy, przeskoczyć do dowolnej strony (30 graczy na stronę), albo kliknąć na nazwę gracza aby go wywołać. Na górze strony są inne sposoby przeglądania wg: ranking/relacje (twoje pakty pokojowe, gracze którzy dali Tobie pokój, Twoi wrogowie, gracze którzy wypowiedzieli Tobie wojnę), ranking sojuszy, ranking komendantów. Więcej informacji jest dostępnych po kliknięciu odpowiedniego linku - sam wybierz najlepszy dla ciebie sposób przeglądania.
Na każdej liście rankingowej kliknięcie na nazwę gracza przenosi na stronę jego statystyk, gdzie pokazane są jego podstawowe informacje (jeżeli twój wywiad nie jest odpowiednio wysoki zobaczysz ??? zamiast danych) i umożliwia różne sposoby działania. Wszystkie podane są poniżej, ale możesz nie widzieć wszystkich opcji przy każdym graczu. Możesz:
wysłać wiadomość - otworzy się okno w którym możesz wiadomość do gracza (wewnątrz gry). Przypomnienie: gracze mogą (jeżeli wiadomość jest "nieodpowiednia") zablokować Cię, więc nie będziesz mógł wysyłać mu więcej wiadomości. Odpowiednia ilość blokad od zawodników alarmuje administrację gry. Obraźliwe treści oraz groźby osobiste są zabronione.
szpiegować - ta opcja pozwala wysłać agentów wywiadu do świata gracza aby sprawdzić jego statystyki i wyposażenie. Jeżeli ci się uda (zobacz sekcję kalkulacji) masz szansę podejrzeć każdy z jego parametrów. Im większa jest przewaga pomiędzy twoim i jego wywiadem, bardziej prawdopodobne jest odkrycie jego sekretów, ale nie jest to pewne jakkolwiek duży będziesz miał wywiad. Klika podejść jest najczęściej potrzebne aby zobaczyć wszystko. Kiedy szpiegujesz lub sabotujesz, on nie wie tego dopóki: 1-nie uda ci się, 2-jego defcon jest na tyle wysoki a ty masz na tyle pecha aby zauważono twoją obecność.
sabotować - ta opcja pozwala wysłać agentów wywiadu aby zniszczyli broń przeciwnika. Jeżeli się uda (kalkulacje) oni wyrządzą tyle szkód, ile wynosi różnica pomiędzy twoim i jego wywiadem. Będą niszczyć - najpierw słabą broń - dopóki nie będą mieli dość siły na zabranie się za następną albo dokonają wystarczającą ilość uszkodzeń i wrócą. Wszystkie misje sabotażowe mają warunki kiedy są pomyśle a kiedy nie. Zobacz kalkulacje żeby sprawdzić szanse powodzenia i procent śmiertelności. Szpiegowanie i sabotowanie wymaga "punktów szpiegowskich" pokazanych na twojej stronie głównej, które odnawiają się co turę. Dodatkowo, jeżeli wyślesz szpiegów na cel często szpiegowany Twoi agenci odmówią wymarszu i powiedzą Ci o nieosiągalności tak "zajętego" celu (no tak ,wrota są tylko jedne, nie?). Akcje szpiegowskie wymagają zaskoczenia - zbyt duża aktywność powoduje zaostrzenie czujności atakowanego i zapobiegają zaskoczeniu.
zaatakować - atakowanie to rdzeń gry (gwóźdź programu:). Jako taki jest bardzo rozbudowany - lub ostatecznie rozwija się wraz z wzrostem Twojego świata. Atakowanie ma 4 aspekty: Twoje jednostki wojskowe, Twój statek, Twoich agentów kontrwywiadu (tu dopiero pojawia się po co w ogóle oni są - wbrew pozorom wcale Cie nie ustrzegą przed szpiegowaniem!, Twoich specjalnych zdolności. Najpierw tylko jednostki wojskowe będą używane, ale wraz z Twoim wzrostem każdy z 4 aspektów wejdzie do gry. Wszystkie 4 są wyjaśnione po kolei, ale główna zasada: jeżeli Twój całkowity atak jest większy niż jego całkowita obrona-wygrywasz, zawsze jest prawdziwa (i tak armia ludzi z rewolwerami wybiła do nogi flotę statków kosmicznych:). Uważaj, twoja wyświetlana obrona/atak jest "naturalnym" maximum. W zależności od dnia (w poniedziałki zawsze gorzej:) osiąga 75 do 100% swojego potencjału. Dodatkowo, naq jaki zyskujesz po wygranej jest to 60 do 100% z jego całego dostępnego naq. Wypowiedzenie wojny dodaje 50% do twojego łącznego zysku, jeżeli obaj wypowiedzieliście - podwaja. Uwaga: wojna ma co najmniej 24 godzinne trwanie a jeżeli on podczas tury wypowie Tobie wojnę, obrażenia jakie powstaną przy jego ew. ataku znacznie wrosną. Zobacz "kalkulacje" (to będzie ciekawe do tłumaczenia:) jak atak, statek, i kontrwywiad (max potencjalne) jest wyliczone, jak również śmiertelność każdej z jednostek.
Jednostki wojskowe: wszystkie Twoje jednostki są wysyłane do walki, ale tylko te uzbrojone naprawdę robią różnicę (cała reszta stoi dookoła jak osły, obgadując twoje słabe zdolności wojskowe)- zarówno atak i obrona. Zaczyna się starcie w którym obie strony zadają obrażenia. Jeżeli twój atak jest większy o 20% od jego obrony (lub jego obrona jest o 20% większa od twojego ataku) armie ponoszą straty. Im większa armia tym większe straty (i płać rodzinom renty... ;]). Zobacz "kalkulacje" - śmiertelność. Dodatkowo, każda użyta broń (niezależnie od wielkości armii) zostaje częściowo uszkodzona (amunicja, paliwo, baterie, zbite szyby, etc... W ramach uproszczenia, wszystkie bronie danego typu są traktowane jak broń uszkodzona, tzn. nieważne ile masz broni wszystkie wykazują takie same uszkodzenia. jeżeli dany typ broni jest wystarczająco uszkodzony jest "kasowany" w momencie kiedy napraw przestaje być opłacalna.
Statek-matka: podsiadanie statku może zwiększyć twój atak lub obronę podczas walki, z tym, że wielkość pomocy jest uzależniona do obu (Twojego i wrogiego) statku. Jeżeli wróg nie ma statku, atak twojego statku (KALKULACJE) jest bezpośrednio dodany do twojego ataku/obrony do wartości max jaką jest atak/obrona twoich wojsk naziemnych (to jest wsparcie, więc im więcej jest do wspierania tym więcej może wesprzeć [buhahahah ale wyszło - niech ktoś to poprawi!]). Jeżeli obaj macie statki, wielość wsparcia jest liczona: atak twojego minus obrona wroga minus atak wroga (!!!). We wszystkich przypadkach twój statek użyje swojej broni do zniszczenia osłon wroga, potem jego broni i dopiero (jeżeli jeszcze ma czym atakować) dodaje swój atak do twojego ataku/obrony (JASNE?). Jest to liczone dla obu stron. W skrócie: możesz powstrzymać obcy statek z odpowiednią ilością osłon/broni na twoim statku, oczywiście z przewagą osłon do powstrzymania ataku. Im więcej broni ma twój statek, tym większa szansa pobicia statku przeciwnika i pomocy twoim wojskom. Osłony nie pomogą twoim wojskom, ale bardzo pomogą obronić twój statek przed atakiem wrogiego statku. Zobacz "kalkulacje" (...)
Agenci kontrwywiadu: jeżeli masz jakichś agentów, idą do walki w zamiarze zabicia agentów/szpiegów twojego wroga. Poziom zniszczeń jest określany na podstawie obrony wroga, a następnie (atak) musi przekroczyć poziom obcego wywiadu aby zabić szpiegów. Ilość zabitych jest bazowany na różnicy pomiędzy twoim wsk. kontrwywiadu i jego wsk. wywiadu oraz ile tur trwa atak. W przypadku, gry wroga armia nie ma obrony, Twoja armia (z nudów wspomaga agentów, zwiększając ich potencjał do 300% (powoduje, że są 3x potężniejsi). Zobacz "kalkulacje" (...)
Zdolność specjalna: każda rasa ma zdolność specjalną. Sięga to od wskrzeszania zabitych wrogów do własnej armii, podwajania ataku, kompletnie unikać ataku przez bajerancką technologię holograficzną (to kochamy, prawda?, do regeneracji własnych zabitych, do błyskawicznego ataku który całkowicie pomija obronę przeciwnika (hej, kto tak potrafi???). Raport z bitwy wykazuje czy ty lub twój wróg użyliście swoich zdolności. Im wyższy poziom tej zdolności, tym częściej będzie używana (zobacz "technologia").
Raid: "rajdowanie" to typ ataku koncentrujący się na kradzieży niewytrenowanych jednostek (UU) zamiast naq. udany raid zabiera do 1.5% UU wroga (+50% jeżeli wypowiedziałeś wojnę, +100% jeżeli on też), w przypadku 15 tur ataku. Mniej czasu (tur) oznacza że mniej zbierzesz (ha! to jak Wraitch z SGA! wszyscy tacy jesteśmy!). Uszkodzenia wojska, broni i statku są takie same jak przy zwykłym ataku. Przy raidzie agencji kontrwywiadu nie są używani. Poza tymi różnicami raid jest identyczny jak atak.
Wypowiedz wojnę: możesz wypowiedzieć wojnę każdemu światu, z tym, że musi minąć co najmniej 24h aby to zmienić. To powoduje kilka rzeczy:
1. dodaje go do listy w rankingu Twoich wrogów (łatwiej go znaleźć)
2. zwiększa ilość naq i UU zabrane przy udanym ataku/raidzie
3. zwiększa jego (i Twoje!) uszkodzenia broni i wojska podczas ataków/raidów
4. zwiększa uszkodzenia przy sabotażu jeżeli on też wypowiedział wojnę
5. pokazuje "wojna" po jego nazwie przy przeglądaniu rankingów
6. podaje mu do wiadomości że wypowiedziałeś mu wojnę
Przywróć neutralny: usuwa wskaźnik wojna lub pokój z tego użytkownika
Wypowiedz wojnę przez wszystkich*: jak "wypowiedz wojnę" ale to samo robią twoi oficerowie i ich oficerowie i oficerowie ich oficerów... (heheh piramidka, ciekawe, co jakby ten gościu był oficerem, oficera, oficera.. ;])
Pełna neutralność*: to samo co "neutralny" jw
Całkowity pokój*: jw..
Daj NAQ**: pozwala DAĆ naq innemu graczowi. To znaczy DAĆ, nie pożyczyć, czy wymienić. Jeżeli oczekujesz czegoś w zamian, ponosisz wielkie ryzyko ponieważ gra nie może zagwarantować że tamten gracz uhonoruje taką umowę.
Daj tury**: pozwala dać tury, reszta jw.
Daj UU**: (...)
*-funkcje komendanta
**- funkcje dostępne pod wpływem SS Supporter Status - Status Wspieracza
Sprawdź kalkulacje, podane są aktualne przeliczniki ataku.
Zbrojownia
Jak nazwa wskazuje jest to miejsce w którym możesz kupować i sprzedawać broń o różnej mocy i cenie. Zbrojownia jest podzielona na dwie zasadnicze części: aktualny stan broni i zakup broni, wyświetla również twoje współczynniki wojskowe oraz listę twoich żołnierzy, tak że możesz dobrać broń dla ludzi i obserwować skutki swoich zakupów. Jest tu również opcja zakupu statku-matki - a gdy już go kupisz, opcja ustawień statku. Uzbrojenie statku będzie uwzględnione w podsumowaniu zbrojowni, ale technicznie nie jest to strona zbrojowni (tylko link).
Lista posiadanej broni
Na górze ekranu jest podana aktualna ilość posiadanej przez ciebie broni, podzielona na broń ataku i obrony, posortowana wg siły broni. Możesz w pełni naprawić każdy z typów broni, częściowo naprawić każdy typ broni (podaj ilość punktów uszkodzeń do naprawy), albo sprzedać swoją broń (wpisz ile sztuk chcesz sprzedać). Ceny są podane obok. Wskazówka: jeżeli chcesz dokonać dużego zakupu weź pod uwagę sprzedaż części broni żeby szybko mieć naq. Broń jest sprzedawana za odsetek ceny zakupu ale wciąż może to być źródło gotówki, gdy jej nagle będziesz potrzebować.
Kupno broni
W tym miejsku kupujesz broń (serio?). Broń jest wyświetlona w dwu sekcjach (po prawej stronie ekranu):
CDN...
|
|